wtorek, 18 maja 2010

Znowu o jedzeniu

Typowe śniadanie hiszpańskie to tostowana bułka z posiekanym pomidorem i oliwą oraz kawa z mlekiem
czyli tostada con tomate y aceite, y café con leche :).

I specjalnie dla Gosi przepis na sałatkę z kozim serem i orzechami włoskimi (pomysł własny). Tym obiadem ją dziś pożegnałam :(
Weekend spędziłyśmy w prawdziwie wakacyjny sposób spędzając czas głównie na plaży grzejąc sie w słońcu.
Co do sałatki, na talerzu warstwami ułożyć mieszkankę sałat, 1 średniego, świeżego ogórka (pokrojonego w cienkie słupki), 1 awokado (w plasterkach), pokruszony krążek sera koziego (typu miękkiego), garść grubo posiekanych orzechów włoskich (do tej powyżej dodałam jeszcze zieloną paprykę ale to nie jest konieczne). Polać winegretem i 2-3 łyżkami miodu. Czasem dodatkowo polewam oliwą aby potem było w czym maczać bagietkę..:)
Winegret robię w słoiczku po musztardzie i mam na parę razy: 1/3 octu balsamicznego lub typu sherry, 1 łyżka musztardy (ja lubię z francuską), 2/3 oliwy. Słoik zakręcić, wstrząsnąć i gotowe.

2 komentarze:

  1. dzięki Karolu :) ajajaj, aż spać nie mogłam tej nocy, tam 23 stopnie, a tu 9 i leje...

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojej, wygląda jak bułka z łososiem albo kawiorem!!! Mniam mniam.

    OdpowiedzUsuń