poniedziałek, 10 maja 2010

Proste przyjemności

Dziś prezentuję mój dzisiejszy obiad. W ciągu tygodnia nie mam czasu na takie rzeczy ale niespodziewanie spadło na mnie trochę wolnego czasu i postanowiłam zrobić doradę ze słodkim ziemniakiem i pasternakiem (angielski 'parsnip' - nie jestem pewna czy to na pewno 'pasternak' po polsku).
Uwielbiam te warzywa, szczególnie słodkie ziemniaki, nigdy ich wcześniej nie jadłam, a pasternak ledwo pamiętam z Anglii. Są pyszne, trochę słodkawe w smaku, doskonale pasują do ryb.
Pasternak i słodki ziemniak pokroiłam w grubsze słupki, polałam oliwą i posypałam solą i pieprzem.
Doradę napełniłam masłem z czosnkiem, solą i ziołami, zapakowałam w folię i razem z warzywami wstawiłam na 40 minut do rozgrzanego piekarnika.
Wyszło pysznie.
Minimum wysiłku, maksimum smaku, jejejeje

10 komentarzy:

  1. mniam mniam

    ale smaaaaka mi narobilas, a w lodowce pusto

    od pieczonych slodkich ziemniakow, dyni i pasternaku (razem albo osobno) jestem wprost uzalezniona. Polecam skropione occtem balsamicznym i miodem, a po upieczeniu posypane feta. Mniam Mniam

    OdpowiedzUsuń
  2. o super! wypróbuję następnym razem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Suuuper! Na słodkiego ziemniaka czaję się od jakiegoś czasu, jest w Auchan. Ale pasternaku to chyba nie uświadczę... Muszę się lepiej rozejrzeć!

    OdpowiedzUsuń
  4. a i jeszcze pure ze slodkich ziemniakow. Mozna upiec w piekarniku (w calosci) albo szybciej w mikrofalowce (jakies 10min), z maslem, sola i sokiem z cytryny.
    Karolina zabanuj mnie albo cos , bo wiesz, ze ja o jedzeniu to moge bez konca... :P

    OdpowiedzUsuń
  5. karol - pakuje sie i jestem - zrobimy sobie frytki ze slodkiego ziemniora - przepychota :))

    OdpowiedzUsuń
  6. dobra, przyjezdzaj na ziemniaka :)

    OdpowiedzUsuń
  7. a na mnie będą czekać? :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ale dopiero w niedziele, w sobote bedziesz za pozno, wiec na ten dzien mamy inne plany

    OdpowiedzUsuń
  9. Agata! zrobilam puree wedlug Twoje rekomendacji i odpadlam. pychota!!

    OdpowiedzUsuń